Меню

Полезно

Млади и стройни с периодично гладуване

Искате да се чувствате във форма и да останете стройни, дори по време на менопаузата? Защо не опитате периодичното гладуване? То разчита на изпитани във времето принципи и не е нещо строго индивидуално, както при много от диетите. Периодичното гладуване носи положителни ефекти за организма, активира метаболизма, подпомага обновяването на клетките и загубата на тегло.

В същото време тялото консумира по-малко енергия от нормалното. Разполагайки с по-малко калории, тялото се обръща към запасите си от мазнини и започва усилено да ги изгаря.

Останете млади и във форма

Поради ограниченото време за хранене и по-ниския прием на калории, при периодичното гладуване се произвеждат по-малко вещества и токсини, които увреждат и износват тялото ни. По-дългите почивки между хранене от поне дванадесет часа, активират скритата програма за реновиране на тялото. Периодичното гладуване забавя процеса на стареене, стимулира обновяването на клетките и намалява възпаленията. В резултат се чувстваме по-здрави и по-ефективни. Червата се чувстват по-облекчени, а храносмилането доста по-балансирано.

Как работи периодичното гладуване?

Има няколко метода за периодично гладуване. В зависимост от това какво е ежедневието ви и какъв тип човек сте, можете да избирате между различни варианти. Или приемът на калории е значително намален два дни в седмицата, или гладувате 16 до 18 часа на ден и имате прозорец от 8 до 6 часа за хранене.

Периодично гладуване 5:2

2 дни постене, 5 дни нормално хранене. В тези два дни не консумирате повече от 500 калории (600 калории за мъжете). Този подход работи добре с богати на зеленчуци смутита, хрупкави салати, зеленчукови крема супи, постно месо или риба с много зеленчуци. В дните на гладно трябва да се избягват храни с високо съдържание на въглехидрати и мазнини, като захар, бърза храна и снаксове. Пийте между 2 и 2,5 литра вода и чай на ден и направете почивка между дните на гладуване. През останалите пет дни трябва да ядете добре балансирана и здравословна храна.

Периодично гладуване 16:8

Ако двата дни на гладуване не ви понасят, опитайте варианта 16:8. В тази версия на периодичното гладуване правите почивка между храненията от 16 часа на ден. По време на хранене се препоръчват две различни, балансирани и богати на протеини ястия. Ако е необходимо, може да си позволите лека закуска в 16-часовия период между храненията. Кога постите и се храните е много индивидуално и може да се регулира според ежедневието ви. Тук има различни варианти – малко по-суровият метод на хранене през 20 часа или малко по-умереният вариант 15:6 с фаза на гладно от 15 часа.

Още препоръки за периодично гладуване

Опитайте се обаче да не сте прекалено строги по отношение на периодичното гладуване. Не е възможно да се спазват часовете точно всеки ден. Важно е посоката да е правилна и гладуването да не ви стресира.

1164 София, ул. "Кричим" 76
Тел./ Факс: +359 2/ 865 04 26,
865 04 36, 865 71 62, 866 92 16
e-mail: office@sevexpharma.com
Последвайте ни във Facebook

Schaper Bruemmer
Политика за защита на личните данни Политика за бисквитки Лекарствена безопасност
Последвайте ни във
Facebook
Този сайт използва „бисквитки“/cookies. За повече информация относно употребата, включително и относно Вашите лични данни, прочетете Политика за защита на личните данни и Политика за бисквитки и Лекарствена безопасност.
X