Меню

Полезно

Три причини за нарушенията в съня: Как да се справим?

Менопаузата превръща нощта в ден!

Много честа проява на менопаузата е лошият сън или дори липсата на сън! За това отново е виновна играта на хормони! Трудното заспиване, среднощното събуждане и будуване до ранните часове могат да доведат до емоционално и физическо изтощение. То от своя страна може да е причина за чести инфекции.

Три причини за нарушенията в съня: Как да се справим?

  1. Нарушения в ритъма сън – бодърстване

Първопричина за нарушения ритъм на съня: чести събуждания, трудно заспиване, са понижените естрогенни нива, които повлияват отрицателно хормоните на съня като  мелатонина. Стига се до тотално объркан ритъм!

  1. Нощни изпотявания

Понякога лошият сън е в пряка връзка с топлите вълни, най-често срещаното неразположение в периода на менопауза. Топлите вълни водят до изпотяване, а след това естествено идва и потреперването – нормалният сън става невъзможен!

  1.  Потиснатост

Някои жени се чувстват потиснати в този период от живота си. Те осъзнават промяната в телата си, по-трудно понасят загубата на фертилност  и изживяват драматично смяната на ролята си в обществото. Потиснати и тъжни, често губим съня си в тежки размисли.

Как да си помогнем? Как да подобрим съня си?

Практични съвети:

  • Вечеряйте поне три часа преди времето за лягане.
  • Един час преди да си легнете, разтрийте енергично краката и бедрата си.
  • Изпийте преди лягане чаша топло мляко с мед.
  • Пилатес, йога, медитация, упражнения за отпускане – всичко, което действа релаксиращо на тялото и психиката подобрява и съня.
 

1164 София, ул. "Кричим" 76
Тел./ Факс: +359 2/ 865 04 26,
865 04 36, 865 71 62, 866 92 16
e-mail: office@sevexpharma.com
Последвайте ни във Facebook

Schaper Bruemmer
Политика за защита на личните данни Политика за бисквитки
Последвайте ни във
Facebook

Вашите лични данни

 

Този сайт използва „бисквитки“/cookies. За повече информация относно употребата, включително и относно Вашите лични данни, прочетете Политика за защита на личните данни и Политика за бисквитки.

 

Виж по-късно